ÚSMĚV

vítejte na stránkách o vtipech fórech a srandách+nově o hrách a pod paneli s hrami můžete najít aplikace od rockstaru -jsou z hlavní stránky GTA IV ZDROJE NEUVÁDÍME POD TEXT ALE SEM:VĚTŠINA JE Z www.games.tiscali.cz A www.gta.cz/gta4

Grand Theft Auto Vice City

Recenze

 

ZDROJ www.games.tiscali.cz

Časem sem přidám moje vlastní screeny.

Ochutnávka -www.youtube.com

2/ video:

3/ video a poslední- možná-za tento den a to je 4,4 jinak přibydou-2008-je rok

 

Déja vu je asi jediné skutečně přesné vyjádření pocitů nejen mých, ale celé herní komunity, které se do rukou právě dostává další přídavek do geniální série her od Rockstar Games, Grand Theft Auto. V mém případě je pak tento pocit ještě umocněný - nejen, že hra vyšla takřka na chlup přesně ve stejný čas, jako před rokem GTA3 , ale já se po roce opět ujímám obtížné role rozebrat tak komplikovaný herní počin, ve kterém se skrývá čirá dokonalost. Upřímně řečeno, nejdřív jsem byl přinejmenším vylekaný. O čem psát? Vždyť Vice City vypadá na první pohled takřka stejně jako jeho starší bratříček, a o tom jste se minulý rok dozvěděli skutečně první poslední.

Naštěstí jde však skutečně jen o pohled první - při všech ostatních budete odkrývat nové dimenze zábavy a různorodosti, o kterých jste při hraní GTA3 ani nepřemýšleli, protože jste byli zabaveni příliš dobře na přemýšlení obecně o čemkoliv. A proto mi dovolte smést nános pochybnosti, jestli se z Vice City nevyklubal jen takový pokoutný datadisk hned na začátku našeho dlouhého povídání. Hra si zachovává všechny kvalitní a odzkoušené elementy z minula, přidává k nim však tunu nových nápadů a výsledek je konzumentům dodán v balení, na které se dobře kouká, lépe se poslouchá a úplně nejlépe se hraje.

 Nezaměnitelná atmosféra 80.let
Základní věc trkne každého okamžitě - již se nebudeme převtělovat do bezejmenného gangstera 21. století, který se pokouší o úspěch v Liberty City, ale vrátíme se do jednoho z měst, které tvořilo část úplně prvního Grand Theft Auta, a totiž Vice City. Prosluněné město na Floridě, které skýtá spoustu možností pro každého, rychle expanduje a je prolezlé zločinem skrz na skrz. To vše v čase, který si někteří z nás zvykli tak rádi nesnášet, 80. léta minulého století. Havajské košile, kabriolety, nezaměnitelný hudební vkus a celý kolorit pohodového přímořského města.

 



V tomto prostředí začne vaše cesta za štěstím, tentokrát však ve stylu, který je značně odlišný od GTA3. Hlavní hrdina, Tommy Vercetti, má celkem jasně definovanou osobnost, mluví (ZATRACENĚ velká změna od kývajícího němého panáka minule) a ví dobře, co chce. Cílem tentokrát nebude cesta za spravedlností a zjištěním, kdo koho zradil. Tommy je řadový člen italské mafie, který se vrací zpět po 15 letech v base.

Netřeba zdůrazňovat, že Tommy není pro mafiánskou rodinu zrovna tím nejuznávanějším členem, a tak dostane do začátku od bosse Sonnyho "odměnu" s cílem expandovat do dříve neprozkoumaného teritoria - musí ve Vice City vyměnit větší sumu peněz za větší náklad kolumbijských drog. Ovšem jak to už bývá, plán se hroutí. Neznámá skupinka ukradne oba cenné artikly a zabije všechny okolo, tedy až na Tommyho a právníka Kena Rosenberga, který je pro začátek Tommyho jediným pořádným kontaktem ve Vice City. Co teď? Sonny rozhodně není z výsledku zrovna nadšený a Tommymu nezbývá, než se ve Vice City zdržet do té doby, než nahradí svoji ztrátu, nebo přinejmenším i zjistí, kdo stojí za přepadením a krádeží.

V dnešní době už lidi ani nevědí, jak si připravit večeři! V dnešní době už nikdo neví, jak zabíjet! V dnešní době už nikdo neví, jak si zabít večeři! Můj otec mě naučil velice užitečnou věc - jak zabít prase. Jistě, bála jsem se, ale můj otec mě prostě nechal v místnosti s prasetem, vidličkou a řekl, že se za hodinu vrátí na zabíjačku.

 Filmům jako by z oka vypadl
Jestliže GTA3 bylo neurčitou směskou gangsterkých témat a Mafia si brala hlavní vzor ve filmech Goodfellas (Gangsteři) a Godfather (Kmotr), Vice City má tentokrát inspiraci zcela jasnou - Ken Rosenberg jako by doslova z oka vypadl Fredovi (Kmotr), hlavní linka příběhu je velice podobná Scarface (Zjizvená tvář) s Al Pacinem. Nejdůležitější je bezesporu právě Tommy, jehož dabingu se geniálním způsobem ujal Ray Liotta, divákům důvěrně známý především z role Henry Hilla v Goodfellas. Ale o tom podrobněji až později v recenzi.

Netrvá dlouho, a začnete se díky svým výkonům seznamovat s lidmi, kteří by mohli vědět alespoň přibližně něco o ukradených drogách i penězích, zaplétáte se s drogovými králi, mexickým kovbojem, který je expert přes nemovitosti a demolici, britským ožralou a promotérem, režisérem béčkových pornosnímků, gangem motorkářů a tak dále. Velice brzy se vaše možnosti rozvětví natolik, že se klidně můžete na dlouho dobu pustit hlavní příběhové linky a plnit jen spoustu postranních misí, které slouží pro získání respektu ve městě, zlepšení finanční situace atp., nechybí ani známé mise přes telefonní budky. Postranní mise jsou základním stavebním kamenem celého Vice City a bez nich byste ani nebyli schopni se dobrat konce příběhu, protože by jednoduše chyběly zkušenosti, moc a síla. Pokud však nějaká mise z postranního výběru znamená pro vás příliš velké sousto, není problém ji přeskočit a zabývat se jinými věcmi.

 

 


 Mafián se vždy nějak zabaví
Nechybí opět mise specifické pro určitý druh vozu, ohraničené časovým limitem. Jako policista tak budete stíhat a vraždit zločince, jejichž počet a síla se zvyšuje každým levelem, vozit lidi taxíkem z místa na místo, hasit požáry, vozit lidi do nemocnice (opatrně, ať třeba při divoké jízdě nepřijdou o život), dovážet pizzu atd. A o tom je Vice City především - totální volnost konání a tucty možností, jak se zabavit ve svém mafiánském životě. Častokrát se vydáte na jednoduchou misi, ale v jejím průběhu vás například začnou stíhat policisté. Zapnete si tedy majáček, zabijete pro peníze pár zločinců a když vám již po krku půjde příliš mnoho strážců zákona, ukradnete postaršímu byznysmenovi jeho ukrutně rychlý sporťák a zajedete si nechat vůz přelakovat. Jakmile opustíte garáž, už vám někdo volá na mobil a chce pomoc s vyvražděním bankovních zlodějů a láduje do vás informace, kde najít sniperku a jaká je nejvýhodnější pozice...

Zastavím se již tady, přestože by šlo pokračovat ještě předlouho - Vice City nabízí takové množství různých forem zábavy, že si ani neuvědomíte, co se děje, a prostě jen tak jezdíte městem a hledáte nové příležitosti. Pokud by nám šlo o dobu nutno čistě pro dohrání hlavního příběhu, pohybujeme se zhruba kolem 30 hodin. Jestliže si však užijete vše, co Vice City nabízí, nezastaví se počítadlo ani u stovky.

"A jaký je vlastně smysl vašeho nudismu? Nebylo by vám lépe alespoň na chvíli v šatech?" "Člověče, já jsem na sobě neměl kus oblečení od roku 1980! Myslíš, že mám chuť na sebe něco házet?"

 Spousta změn a vylepšení
O právě zmíněných nových příležitostech si popovídáme nyní, tvoří totiž nejdůležitější složku hry a Rockstar dotáhl hráčské sny k dokonalosti. Nebyl bych sice překvapen, kdyby v dalším díle bylo přidáno ještě více a více, ale k věci - není v lidských silách vypsat všechny vylepšení, kterých se nových přírůstek do rodiny GTA dočkal, ale vyjmenovat alespoň ty základní by se nám povést mělo. Takže postupně:

Autoři definitivně odstranili vázanost především na auta a po velmi obtížně realizovatelné možnosti si v GTA3 zalétat s práškovacím letadlem formuje Vice City naše nejdivočejší sny v realitu. Základem jsou motorky, tedy přesněji děsivě rychlá a špatně ovladatelná, klasický chopper, skútr a motokrosový model. Každá se chová na silnici úplně jinak, ale se všemi jdou vyvádět různé blbiny, jako například stoj na zadním kole (při jízdě na rychlém modelu nevyhnutelně vyúsťující v drsný pád) nebo jízda vestoje. Krom toho s motorkami můžete po nájezdu na rampu udělat salto a především představují novou dimenzi drive-by shootingu, tedy střílení za jízdy. Nemusíte se již dívat do strany, střelba funguje i přímo před sebe. Motorku ale pak řídíte jen jednou rukou a přesnost tím logicky docela utrpí.

 


 Bude si pán přát člun nebo helikoptéru?
Město je rozdělené na dva velké ostrovy a několik menších, celá oblast se otevře až po několika prvních splněných misích. Důležitá je přítomnost mrakodrapů, které slouží k tak bohulibé činnosti, jako je přistávání helikoptér. Vámi řízených helikoptér. Ano. Skutečně můžete létat s vrtulníky, a dokonce i s letadlem! Řízení sice může představovat trochu problém, ale jakmile si zvyknete na různé náklony, regulaci výšky a podobně, už se vám nebude chtít zpět na zem. Je málo věcí tak povznášejících jako přiletět na dobře chráněné místo helikoptérou, povraždit vyznačené osoby, a odlétnout zpět do klidu svého obydlí před rozlíceným davem mafiánů nebo policistů (tedy samozřejmě pokud na vás ještě policie neposlala helikoptéry :)

Pokud zrovna helikoptéru nebudete řídit, vyskytuje se ve hře i mise, kdy se posadíte za spoušť M60 a budete rozsévat smrt ze vzduchu. Oblast se rozrostla také co se týče vodních ploch, které jsou nyní i mnohem více využité, než dřív. Mezi menšími ostrůvky se můžete dopravovat na motorových člunech a jachtách, několik klíčových misí se pak odehrává pouze na vodě.

 Jak se stát vlastníkem nemovitosti
Nemožné se stalo skutečností a GTA se odehrává již i v interiérech, ať už jde o velký obchoďák, hotel, vilu, byt v podkroví, nebo třeba striptýzový bar. Někdy se sice vyskytnou problémy s kamerou a samotné prostory také nepůsobí nijak oslnivě, ale svůj účel plní a mise, kde se střídají vnitřní prostředí s venkovními, jsou jednoduše super. Nejdůležitější rolí interiérů je však něco jiného - a to totiž vlastnictví nemovitostí. Ano, čtete správně. Po překonání jisté důležité mise získáte rozlehlou vilku, které nechybí tenisový kurt, spousta bazénků, garáže atd. Tím se však jen otevírají obrovské možnosti vlastnění nemovitostí, můžete si koupit několik desítek lokalit po celé mapě, od bytů přes hotelové pokoje, klub, pizzerii s dodávkovou službou až k filmovému studiu (!).

Samozřejmě, že vás tyto objekty něco stojí - ale při nákupu výdělečných nemovitostí získáte i pravidelný přísun peněz a koloběh tak ožívá. Krom toho, že si Tommy skupováním Vice City rapidně zvyšuje respekt, slouží nemovitosti také jako garáže, zdroj nového oblečení (Tommy na sebe může obléct zhruba 10 modelů, od základního košile+džíny přes opraváře, golfistu až k policistovi; nové oblečení také sníží vaši hledanost policií o jeden stupeň) a velmi důležitá je i možnost ve vlastněných objektech si hru uložit, takže už kvůli tomu nemusíte jet přes půlku města.

Moje morálka je jasně daná - starat se o rodinu, o děti, být poslušná a na víkendy nechat manžela jezdit na pracovní cesty s jeho sekretářkou. Jsem dobrá matka, mám ráda svoji rodinu a všechno ostatní ať jde do hajzlu! A jestli byste měli chuť na mýho muže, najděte si vlastního!

 


 Výzbroj a černý humor
Zbraně již nejsou brány samostatně, ale rozčleněny do skupin jako pistole, samopal, lehký kulomet, těžký kulomet, brokovnice, vrhací zbraň, zbraň na blízko atd. Díky tomu se vaše možnosti v průběhu hry neustále zlepšují a některé třídy mají pod sebou až 5 zbraní, které se postupně vylepšují. Například základní pistole je neškodná špuntovka, ale revolver ráže .357 vraždí jednou ranou stejně spolehlivě jako M4. Následují tedy různé Uzi, Mac-10, brokovnice lovecké až k profesionální SPAS-12. Útočné pušky samozřejmě stojí a padají na M4, těžký M60 slouží buď jako statická zbraň na helikoptéře, ale i v běžném použití. Sniperky jsou opět k rozsahu lovecké - profesionální, vrhat můžete molotovy i granáty atd. Největší radost mi ale určitě udělaly zbraně na blízko. Krom základních pěstí je zde patetický šroubovák, kladivo, nůž, sekáček, mačeta, baseballová pálka, katana a vše je završeno nečekanou a naprosto geniální motorovou pilou.

S tímhle drobečkem se stačí rozběhnout po ulici a jen sledovat těla odlétající mnoho metrů do dálky i výšky, krev stříká proudem a groteskně vám "kapky dopadají na monitor", podobně jako při dešti, akorát v trochu jiné barvě... :) Obzvláště vypečená je pak motorovka v kombinaci s adrenalinovou pilulkou, kterou lze velmi vzácně nalézt po městě. Čas se zpomalí á la matrixovský bullet-time a vy si tak můžete animálně vychutnat každého rozřezaného důchodce, těhotné černošky, prostitutky, policajty, FBI, auta, motorky... Platí stejná poučka jako u GTA3 - Vice City není v žádném případě politicky korektní hra.

Krom již klasických vychytávek, jako je "doplňování energie" pomocí lehkých děv, nebo bitev gangů mezi sebou, přibylo i mnoho dalších. Můžete nyní (s lepšími zbraněmi) zabíjet lidi i přes sklo automobilu, což je v několika misích velmi důležité. Perfektní fyzikální model vozů zůstal zachován v nezměněném tvaru, stále se tedy každé sebemenší poškození velmi přesně promítne do vzhledu a chování vozidla, přibyla ovšem možnost píchnout pneumatiku (např. o policejní bodáky), respektive ji prostřelit, což pak ovlivňuje samotnou jízdu. Můžete nakupovat ve více obchodech než dříve a každý má rozdílnou nabídku, dokonce jde zkusit i majitele vydírat o peníze - stále tu je pochopitelně možnost, že zavolá policii a máte zavařeno.

 Umělá inteligence
Už jste někdy zkoušeli namířit zbraň na policajta na ulici? Pokud ano, problém je na světě. Sice po vás nejde víc než pár osamělých strážců zákona, ale jde o další znak větší sofistikovanosti AI, která se od minule v mnoha ohledech zlepšila, v dalších však zůstala bohužel špatná. Ve vícepatrových budovách mají nepřátelé velké potíže po vás střílet (často pouze stojí na místě a stříí vaším směrem skrz zeď či strop), pronásledovatelé někdy neodhalí zcela jasnou přístupovou cestu k vám a místo toho např. páchají hromadné sebevraždy utopením a podobně.


Otravná někdy může být vlastnost, která má za cíl urychlit chod města i hry - pokud s autem/motorkou/jakýmkoliv dopravním prostředkem neučiníte přímý kontakt, zmizí z prostoru v momentě, kdy se k němu otočíte zády nebo vstoupíte do nějaké budovy (mimo hlavní mise). I když to v hraní nijak těžce nevyrušuje, elegantní to zrovna taky nepůsobí.

Kolorit života ve městě je však propracovanější než dříve, a to podstatně. Policisté například běžně legitimují řidiče a v případě problému je neváhají zatknout, nebo se i pustit do přestřelky. Chvílemi kolem proběhne Kubánec, kterému je v patách černoch s uzi a na svojí krvavé honbě čas od času skolí nějakého toho civilistu. Plážoví povaleči se pokoušejí flirtovat se slečnami na kolečkových bruslích, důchodci obložení taškami jdou domů z obchodního domu... Přestože jde AI označit za největší nedostatek Vice City, stále jde jen o drobnost kazící jinak dokonale čistý štít dokonalé zábavy.

Jediné rádio, hrající ty nejlepší hity posledních let je tu právě pro vás, a bez přerušování vašeho zážitku. Uslyšíme se hned po reklamě!

 Dokonalý herní systém
Opusťme ale přehled novinek a výraznějších změn a vraťme se k samotnému jádru hry a jeho vlastnostem. Ty se v zásadě nezměnily již od prvního GTA a každý další díl jen dotahoval skvělé dílo o další kus blíže ke hvězdám. A o to jde vlastně pořád: nemáte zrovna chuť hrát těžší misi, nebo se vám nedaří ji překonat? Není nic snazšího než se jen procházet, projíždět, proplouvat nebo prolétávat městem a zkoušet nové možnosti, vyvolávat chaos mezi populací, zahrát si na masového vraha, zkusit osaměle překonat celou armádu...

Způsobů, jak trávit čas ve Vice City je nepočítaně a každý z nich vás dovede zabavit, některé krátce, některé na velice dlouhou dobu. Obzvláště velký aplaus si zaslouží rozhodně nákup nemovitostí, protože krom satisfakce z další vlastněné části města si odnesete často i nové mise na splnění. A věřte, že tak variabilní úkoly hned tak nenajdete.

Důležité je pochopit samotnou strukturu misí, jak jsem ji nastínil před chvílí - přestože jsou postranní mise velmi podstatnou a masivní částí hry, na příběh je tentokrát kladen větší důraz než dříve. Ale jak jdou tyto dvě složky sloučit? Přestože zdánlivě postranní mise mají za cíl pouze zlepšení vašeho postavení, více peněz atp., bývají propojeny s příběhem různými náznaky. Systém Vice City se tak dá přirovnat řekněme k bonbónu se sladkým jádrem. Postupně překonáváte jednotlivé vrstvy hry, hlavní i postranní nezávisle na sobě, až se nakonec dostanete k onomu jádru. Po jeho zdolání však hra samozřejmě nekončí, misí se vždy pár najde.


Mise jsou obecně velice různorodé a rozsáhlé, příběh v nich často kličkuje a je na vás, jak najít cestu k úspěchu, vždy je mnoho cest, jak se vypořádat s nástrahami. Obecně se vždy mise skládá z několika částí, kdy se musíte co nejrychleji či nejbezpečněji dopravovat mezi různými oblastmi, zabíjet nepřátele, zachraňovat přátele, utíkat před policií, pronásledovat dané osoby, vyhodit nějaký objekt do povětří, ubránit loď, ukrást tank... Nemá smysl vypisovat vše, ale studnice nápadů Rockstar Games je zdá se zatím nevyčerpatelná.

 Replay, plavání, ukládání
Problémy může v určitých chvílích způsobit kamera, která bez diskuze není zatím řešena úplně ideálně. Pokud funguje správně, není si nač stěžovat, ale bohužel čas od času má tendenci snímat obraz divně, pokud stojíte v nezvyklém úhlu ke stěnám atp. Replay zůstává z GTA3 a tak si stále velmi snadno můžete stiskem F1 prohlédnout posledních 30 vteřin hry pohledem různých kamer a pokud se vám video líbí, snadno jej i uložíte stiskem F2. Zajímavou změnou je vypuštění pohledu z ptačí perspektivy, ale upřímně řečeno mi to nevadilo ani v nejmenším.

Třetí rozměr sérii Grand Theft Auto ohromně prospěl a už v GTA3 jsem pohled shora použil jen za účelem típání obrázků pro recenzi. Beze změny zůstala neschopnost plavat, což upřímně řečeno stále nechápu. Je to jen kvůli tomu, abychom s vozy neprováděly zcela šílené kousky typu "kdo nahází do moře víc aut za 5 minut" (no nebylo by to skvělé?), nebo na to Rockstar ani nepomyslel? Každopádně Tommy se bohužel může vody bez fatálních následků dotknout jen velmi omezeně, a to například v bazénech.

Systém ukládání hry se změnil od minule v jediném smyslu, totiž nákupem nemovitostí. Jistě, působí to skvěle realisticky, když si po úspěšné misi zajedu hru uložit do svojí honosné vily, ale až příliš často mohou po cestě vyvstat problémy nebo se jednoduše dostanete do potyčky s policií a procento misí, které jste sice zvládli překonat, zato ale po nich nestihli uložit pozici, je až příliš vysoké. Stejně jako v GTA3 postrádá Vice City možnost zahrát si multiplayer, ovšem opět jde tento nedostatek omluvit - prakticky vymazat všechny skvělé možnosti poskytnuté hráči a degradovat hru na pouhou střílečku s účastí vozidel by bylo zbytečné a pro vyžití ve vícero hráčích existují specializované hry.

"Myslíte, že je skutečně možné lidem nadiktovat vkus?" "Ale jistěže! Podívejte se na kulturní revoluci za Maa v Číně nebo na holywoodské filmy."


 Nejlepší zvuk široko daleko
Nebývá zvykem rozebírat dříve zvuk před grafikou, ale nezbývá mi než zažité pořadí prohodit. Jestliže jsem před rokem tvrdil, že zvuk a hudba snad už nejde vytáhnout na lepší úroveň, Vice City dokazuje, jak krutě se lze zmýlit. Opět je pro vás připravena selekce rádií, pojmenovaných Vrock, Wave 103, Flash FM, Wildstyle, Fever 105, Espantoso, Emotion 93.9, VCPR a to nejlepší nakonec - KChat. Ten nahrazuje Chatterbox z GTA3 a běží na něm ty nejšílenější politicko-sociologické rozhovory, z nichž se opět kolem vyskytují kurzívou zobrazené útržky. Povedené hlody vás čekají samozřejmě i na dalších stanicích, speciálně pak VCPR a Emotion.

Samotná hudba pak představuje výběr toho nejlepšího, co 80. léta kdy nabídly a celou kompilaci je možné zakoupit i jako soundtrack na 7 CD. Malý výčet toho nejlepšího, co vám rádia nabídnou: Michael Jackson, Judas Priest, Ozzy Osbourne, Run DMC, Iron Maiden, Nena (99 Luftballons ;), Blondie, INXS, Tito Puente a mnozí další. A pokud nejste zrovna fanoušci 80's (je vysoká pravděpodobnost, že je z vás Vice City udělá), není nic snazšího než si do vyhrazeného adresáře dát vlastní výběr mp3 a naladit si pak rádio 'MP3 Player'. Výhodou je také to, že si na rozdíl od GTA3 přímo při instalaci můžete zvolit, aby se hudba zkopírovala na disk, takže odpadá někdy otravné roztáčení CD-ROM mechaniky.

 Dokonalý dabing
Na piedestalu dokonalosti spočívá i dabing a ódu na Raye Liottu už nelze oddalovat. Takto dokonalým způsobem nadabovanou postavu snad nepamatuji z žádné jiné hry. Hlas dokonale sedne k Tommymu a jeho charakteru, odráží jeho nálady a pocity a především působí naprosto věrohodně. Kvalita namluvení jde myslím přirovnat jen k Davidu Hayterovi v roli Solid Snakea, který se stihl již vypracovat k solidnímu kultu osobnosti. Dále se objeví například Burt Reynolds, Dennis Hopper, Jenna Jameson v roli začínající pornohvězdičky Candy Suxx a perfektní Luis Guzman v roli cholerického kolumbijského bosse Diaze.

Velké plus si zaslouží přepracované ovládání, na které nadává snad každý PS2 hráč. Klávesnice a myš jsou skvěle skloubeny a není problém využít všechny možnosti, které hra nabízí. Jediná oblast, kde jsem pocítil problémy, je ovládání helikoptér, a to především malého modelu na dálkové ovládání.

 Optimalizace grafiky na jedničku
Co nebylo zrovna jasné z obrázků a videí, vyplouvá nyní konečně na povrch - nový engine upravený po DirectX9 nebyl jen planým slibem! Výrazně se zvýšil horizont vykreslování, takže si již nemusíte dělat takové starosti jako v GTA3, kde se chvílemi prostě vynořil z mlhy chuml nepřátel. Obzvláště lze toto podstatné zlepšení ocenit při výletu nad město letadlem nebo helikoptérou. Grafika obecně vypadá mnohem sytěji a více ostře, textury jsou hezčí a rozlišení jde nastavit až na velmi příjemných 1600x1200.

Hlavní postavy mají i dobře zpracovanou mimiku, bohužel stále přetrvává syndrom nezvládnutých ženských postav - jinými slovy, většina z nich stále vypadá jako zombie :) Modely postav již nejsou tak hranaté jako dřív, ale stále je na nich poznat, že jde o konverzi z PlayStation 2, kvůli čemuž se s obličeji postav například z Mafie nemohou srovnávat. Vylepšily se i modely vozidel - auta opět reagují perfektně na okolní prostředí, stejně tak i další dopravní prostředky, akorát si neužijete při jejich destrukci tolik legrace, jako s klasickým vozem.



Bonbónkem pro oko zůstává západ slunce a krásné efekty jím vytvořené. A co je nejlepší, Vice City v mnohem má MENŠÍ hardwarové nároky než rok staré GTA3. Pro lepší představu - hra byla v 1280x1024 v 32bitech plynule hratelná s maximálním dohledem a nejvyššími detaily na stroji s Athlonem 1800+, 768 MB DDRAM, GF4Ti4200 128 MB. Před rokem jsem třetí díl GTA hrál s GF3Ti200 a 256 MB RAM, přičemž plynulost byla znatelně horší, nemluvě o úrovni dohledu a horší grafice celkově. Vice City také nepadá, dá se v pohodě přepínat do Windows a zpět, počet snímků za vteřinu se drží po celou dobu na velmi pěkných hodnotách a neklesne pod 30 ani v okamžicích, kdy se vykresluje celá armáda útočící proti vám.

 Akční hra roku 2003?
Vše důležité, co by vás mělo o kvalitách PC verze Vice City přesvědčit, již bylo z mojí strany řečeno. Budu se lehce opakovat, ale Rockstar Game se povedlo vytvořit zcela geniální hru, která dotáhla GTA3 k perfektnosti. Vše je větší, lepší, detailnější, delší a ještě zábavnější, než před rokem. Díky skoro nevyčerpatelné studnici možností, jak trávit ve Vice City čas nám myslím hra vydrží dostatečně dlouhou dobu do vydání dalšího dílu, který bude asi až za dva roky (momentálně Rockstar připravuje hru jménem Manhunter).

Vice City září nad drtivou většinou ostatních her dneška jednou podstatnou věcí - dává vám čas se do ní ponořit a plně vychutnat, nesčetněkrát vyrazíte za misí a nakonec budete jen tak jezdit mezi ostrovy, vychutnávat počasí a sledovat letadla, jak na obzoru přistávají a vzlétají. Minout GTA: Vice City se rovná masochismu - kdo by si chtěl upřít esenci zábavy a radosti ze hry?
Žádné komentáře